Test Category: Badania krajowe

Sklepy budowlane DIY (Do it yourself)

Sklepy budowlane DIY (Do it yourself)

Duże markety budowlane DIY są już stałym elementem polskiego rynku remontowo – budowlanego. Dotyczy to zarówno dużych aglomeracji, w których mamy szeroki wybór największych marketów oraz mniejszych miast, gdzie zadomowiły się markety sieciowe o mniejszej powierzchni. Specyfika zakupów dokonywanych w tego typu sklepach sprawia, że szalenie istotnym elementem tego biznesu… Read more
Łosoś wędzony 2017: badania sensoryczne

Łosoś wędzony 2017: badania sensoryczne

Łosoś wędzony 2017: badania sensoryczne Facebook7TwitterGoogle+LinkedIn Łosoś wędzony jest drugim najpopularniejszym gatunkiem ryby wędzonej spożywanym przez Polaków. Aktualnie produkt dostępny jest w ofercie regularnych producentów oraz dyskontów. Czy produkty pod markami własnymi obecne w dyskontach i hipermarketach dorównują jakością regularnym markom? Polski Instytut Badań Jakości we współpracy ze Szkołą Główną… Read more
Portale wycieczkowe 2016 – komfort, oferta, obsługa klienta

Portale wycieczkowe 2016 – komfort, oferta, obsługa klienta

Aktualny okres to czas pierwszych promocji organizowanych przez tour operatorów – first minute na 2017 rok. Zgodnie z opiniami ekspertów z branży to dobry czas na rezerwację wczasów – wybór jest jeszcze duży, a ceny atrakcyjne. Coraz więcej klientów decyduje się na dokonanie rezerwacji przez Internet. Na jakiej stronie najłatwiej… Read more
Polisy komunikacyjne 2016: ceny, zakres, obsługa klienta

Polisy komunikacyjne 2016: ceny, zakres, obsługa klienta

Po polskich drogach jeździ około 20 milionów samochodów. W tym mniej więcej niecałe 15 milionów ma wykupione tylko obowiązkowe ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC), zaś 5,6 miliona ma pełne pakiety OC z autocasco (AC). Zgodnie z danymi Polskiej Izby Ubezpieczeń wartość rynku ubezpieczeń motoryzacyjnych w roku 2015 wynosiła 13,6 mld złotych. 60% tej kwoty przypadało na ubezpieczenia OC, 40% na AC. Około 800 milionów złotych w ogólnej kwoty 13,6 miliarda złotych przypada na rynek ubezpieczeń direct. Read more
Dostawcy Internetu domowego 2016: porównanie taryf, ofert i obsługi klienta

Dostawcy Internetu domowego 2016: porównanie taryf, ofert i obsługi klienta

Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego oraz Eurostatu prawie 80% gospodarstw domowych w Polsce posiada komputer. 18,7 miliona Polaków używa komputera regularnie - najwięcej ludzie młodzi, lepiej wykształceni i mieszkający w miastach. 75% gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu. 66% Polaków korzysta z Internetu w domu, 23% w pracy, 8% w szkole lub na uniwersytecie. Internet stał się tym samym dla nas czymś powszechnym. Read more
Sklepy Meblowe 2016 – jakość obsługi i doradztwo w zakupach

Sklepy Meblowe 2016 – jakość obsługi i doradztwo w zakupach

O polskiej branży meblarskiej w ostatnich latach często słyszymy głównie w kontekście jej międzynarodowego sukcesu. A jak wygląda ten biznes w Polsce? Jaki jest poziom obsługi klienta i doradztwa w sklepach meblowych na lokalnym rynku? Niezależny Polski Instytut Badania Jakości (PIBJA) postanowił to sprawdzić i przyjrzeć się bliżej największym sieciom sklepów meblowych. Read more
Elektromarkety 2016 – jakość obsługi i doradztwo w zakupach

Elektromarkety 2016 – jakość obsługi i doradztwo w zakupach

Wartość rynku RTV, AGD i IT w Polsce szacuje się na około 25 mld. złotych. Jego specyfiką jest duża konsolidacja branży – 6 największych firm generuje ponad 70% obrotu – oraz silna konkurencja w walce o klienta: mamy do czynienia z upadkami sieci, które jeszcze nie dawno były ważnymi graczami lub jesteśmy świadkami przejęć mniejszych podmiotów przez większe. Read more