Walizki 2019

Walizki 2019

Lao Tzu powiedział: „Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. Stary Mistrz, bo tak tłumaczy się jego nazwisko, był człowiekiem ze wszech miar skromnym, więc zapewne wybierając się w swoje jakże liczne podróże nie musiał troszczyć się o to, jak się spakuje. Dzisiaj żyjemy w nieporównywalnie wyższym komforcie i choć umiar zawsze jest cechą pożądaną, nikt nie wymaga od nas powściągliwości na miarę tego znanego chińskiego filozofa. A naszym pierwszym krokiem w podróży może być…wybór najlepszej walizki.

Polski Instytut Badań Jakości, działając pod patronatem medialnym portalu Onet.pl postanowił poprosić użytkowników znanych markowych walizek o ich ocenę. Badacze instytutu wychodzą z założenia, że najlepszym ekspertem jest konsument – który za własne pieniądze kupuje produkt a potem go używa na co dzień. Chcemy zatem wiedzieć, które walizki ich posiadacze polecają i dlaczego.

Do badania wybrano znane marki walizek. Respondentów poproszono o wybór najpopularniejszych i najlepszych z nich. Tak powstała poniższa lista:

  • Gino_RoSsi
  • Ochnik
  • Samsonite
  • Titan
  • Wittchen

Następnie respondentów poproszono o ocenę używanych przez nich walizek za pomocą 15 pytań/ twierdzeń. Do każdego z pytań respondenci miały się ustosunkować używając 10-cio stopniowej skali Likerta, na której 1 – oznaczało, że „w ogóle się nie zgadzam”, a 10 – „zgadzam się w zupełności”. Poniżej lista pytań kierowanych do posiadaczy ww. walizek:

  • Walizka jest pojemna
  • Walizka jest lekka
  • Walizka ma wystarczającą liczbę przegródek
  • Rączka walizki wysuwa się płynnie
  • Rączka walizki ma odpowiednią regulację długości
  • Walizka ma solidny suwak (zapięcie)
  • Suwak w walizce nie zacina się
  • Walizka ma wystarczającą liczbę uchwytów
  • Walizka jest wygodna w użyciu (poręczna)
  • Walizka jest odporna na uszkodzenia
  • Walizka jest solidnie wykonana
  • Walizka dobrze prezentuje się wizualnie
  • Walizka ma przystępną cenę
  • Ta marka walizek budzi zaufanie
  • Mogę polecić tę markę walizek znajomym

Najlepsza marka walizek

Respondenci najwyżej ocenili walizki marki Wittchen. Dostały one najwyższe lub bardzo wysokie noty prawie we wszystkich kategoriach testu. Walizki tej marki najlepiej oceniono za wagę, wystarczającą liczbę przegródek, dobre wykonanie rączek (płynna praca i odpowiednia długość), solidność wykonania, design. Była to także najchętniej polecana marka. Cena walizki, choć generalnie uznana za akceptowalną – wynik powyżej średniej dla badanych marek – nie była tym kryterium, w którym Witchen wypadł najlepiej.

Drugie miejsce respondenci przyznali walizkom marki Ochnik. One również zostały wysoko lub bardzo wysoko ocenione w szeregu kryteriach testu, ale najlepsze noty dostały za: płynne i bezawaryjne działanie suwaków, poręczność walizki oraz wystarczającą liczbę uchwytów oraz wysoką odporność na uszkodzenia. Posiadacze walizek Ochnika w największym stopniu deklarowali zaufanie do marki, mimo że w kategorii ceny nie przypisali wielu punktów – wynik poniżej średniej.

Pierwszą trójkę najlepszych walizek w Polsce zamyka Titan. Marka ta otrzymała dobre noty w wielu kategoriach testu. Respondenci najwięcej punktów przyznali za cenę walizek Tytan. Bardzo dobrze ocenili również pojemność tych walizek.

Stosunek jakości do ceny

Badacze z PIBJA postanowili sprawdzić czy cena oferowanych walizki – w opinii klientów – odpowiada ich jakości. W tym celu zestawiono wyniki z pytań odnośnie poszczególnych parametrów walizek z opinią o cenach, w których są one sprzedawane. W pierwszej trójce rankingu widzimy pewne zmiany – Wittchen cały czas na pierwszym miejscu – ale na druga pozycję wskoczyła marka Titan, a pierwszą trójkę zamyka teraz Gino Rossi. Zaistniała różnica wynika z faktu, że Titan dostał wysokie noty za cenę, a Gino Rosi w kategorii ceny również wypadł dobrze, a poza tym marka ta trzymała w wielu kryteriach dobre noty.

Lao Tzu powiedział: „Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. Stary Mistrz, bo tak tłumaczy się jego nazwisko, był człowiekiem ze wszech miar skromnym, więc zapewne wybierając się w swoje jakże liczne podróże nie musiał troszczyć się o to, jak się spakuje. Dzisiaj żyjemy w nieporównywalnie wyższym komforcie i choć umiar zawsze jest cechą pożądaną, nikt nie wymaga od nas powściągliwości na miarę tego znanego chińskiego filozofa. A naszym pierwszym krokiem w podróży może być…wybór najlepszej walizki.

Polski Instytut Badań Jakości, działając pod patronatem medialnym portalu Onet.pl postanowił poprosić użytkowników znanych markowych walizek o ich ocenę. Badacze instytutu wychodzą z założenia, że najlepszym ekspertem jest konsument – który za własne pieniądze kupuje produkt a potem go używa na co dzień. Chcemy zatem wiedzieć, które walizki ich posiadacze polecają i dlaczego.

Do badania wybrano znane marki walizek. Respondentów poproszono o wybór najpopularniejszych i najlepszych z nich. Tak powstała poniższa lista:

  • Gino Rossi
  • Ochnik
  • Samsonite
  • Titan
  • Wittchen

Następnie respondentów poproszono o ocenę używanych przez nich walizek za pomocą 15 pytań/ twierdzeń. Do każdego z pytań respondenci miały się ustosunkować używając 10-cio stopniowej skali Likerta, na której 1 – oznaczało, że „w ogóle się nie zgadzam”, a 10 – „zgadzam się w zupełności”. Poniżej lista pytań kierowanych do posiadaczy ww. walizek:

  • Walizka jest pojemna
  • Walizka jest lekka
  • Walizka ma wystarczającą liczbę przegródek
  • Rączka walizki wysuwa się płynnie
  • Rączka walizki ma odpowiednią regulację długości
  • Walizka ma solidny suwak (zapięcie)
  • Suwak w walizce nie zacina się
  • Walizka ma wystarczającą liczbę uchwytów
  • Walizka jest wygodna w użyciu (poręczna)
  • Walizka jest odporna na uszkodzenia
  • Walizka jest solidnie wykonana
  • Walizka dobrze prezentuje się wizualnie
  • Walizka ma przystępną cenę
  • Ta marka walizek budzi zaufanie
  • Mogę polecić tę markę walizek znajomym

Najlepsza marka walizek

Respondenci najwyżej ocenili walizki marki Wittchen. Dostały one najwyższe lub bardzo wysokie noty prawie we wszystkich kategoriach testu. Walizki tej marki najlepiej oceniono za wagę, wystarczającą liczbę przegródek, dobre wykonanie rączek (płynna praca i odpowiednia długość), solidność wykonania, design. Była to także najchętniej polecana marka. Cena walizki, choć generalnie uznana za akceptowalną – wynik powyżej średniej dla badanych marek – nie była tym kryterium, w którym Witchen wypadł najlepiej.

Drugie miejsce respondenci przyznali walizkom marki Ochnik. One również zostały wysoko lub bardzo wysoko ocenione w szeregu kryteriach testu, ale najlepsze noty dostały za: płynne i bezawaryjne działanie suwaków, poręczność walizki oraz wystarczającą liczbę uchwytów oraz wysoką odporność na uszkodzenia. Posiadacze walizek Ochnika w największym stopniu deklarowali zaufanie do marki, mimo że w kategorii ceny nie przypisali wielu punktów – wynik poniżej średniej.

Pierwszą trójkę najlepszych walizek w Polsce zamyka Titan. Marka ta otrzymała dobre noty w wielu kategoriach testu. Respondenci najwięcej punktów przyznali za cenę walizek Tytan. Bardzo dobrze ocenili również pojemność tych walizek.

Stosunek jakości do ceny

Badacze z PIBJA postanowili sprawdzić czy cena oferowanych walizki – w opinii klientów – odpowiada ich jakości. W tym celu zestawiono wyniki z pytań odnośnie poszczególnych parametrów walizek z opinią o cenach, w których są one sprzedawane. W pierwszej trójce rankingu widzimy pewne zmiany – Wittchen cały czas na pierwszym miejscu – ale na druga pozycję wskoczyła marka Titan, a pierwszą trójkę zamyka teraz Gino Rossi. Zaistniała różnica wynika z faktu, że Titan dostał wysokie noty za cenę, a Gino Rosi w kategorii ceny również wypadł dobrze, a poza tym marka ta trzymała w wielu kryteriach dobre noty.

……………

PIBJA nie pracuje na zlecenie usługodawców lub sprzedawców. Ankieterzy zgłaszają się dobrowolnie i zapisują w anonimowej bazie respondentów na platformie Globis Survey.

Wyniki w poszczególnych kategoriach testu

Wyniki prezentowane są dla trzech najlepszych marek.

Stosunek jakości do ceny

 FirmaWynikInfo
1Wittchen100,0%1. Miejsce
2Titan98,6%Wyróżnienie
3Gino Rossi95,1%Wyróżnienie