Nagroda „Obsługa klienta 2022”

Nagroda "Obsługa klienta 2022"

Nowy rok to znakomita okazja do podsumowania ubiegłego. Polski Instytut Badań Jakości z radością reasumuje rok 2021, w którym mimo ograniczeń związanych z pandemią, udało nam się sprawnie funkcjonować i przeprowadzić pomyślnie dziesiątki badań, analizując tysiące przedsiębiorstw, produktów czy usług.

Pragniemy podsumować wyniki naszych badań, porównując bardzo ważny aspekt z punktu widzenia konsumenta, a mianowicie obsługę klienta. Wzięliśmy pod uwagę przedsiębiorstwa, które mają bezpośredni kontakt z klientem poprzez jednostki stacjonarne czy biuro obsługi i w których przypadku aspekt obsługi klienta był częścią składową naszego konkretnego badania. W ten sposób przestawimy Państwu ranking firm, których obsługę klienta oceniono najwyżej. Przez te właśnie firmy konsumenci czują się najlepiej traktowani, uważają, że ich pracownicy są uprzejmi i kompetentni, a możliwości kontaktu z nimi są łatwe lub różnorakie. Aby uhonorować najlepsze firmy, stworzyliśmy Nagrodę „Obsługa Klienta”.

Przestawiamy przedsiębiorstwa, które w naszych badaniach wykazały się najlepszymi wynikami w zakresie obsługi klienta. Wszystkie one zdobyły powyżej 80 % możliwych punktów, przy czym średnia dla badanych 111 firm wyniosła 76,5 %. Wyróżniliśmy zatem 17 firm. Poniżej zamieszamy listę firm oraz nazwy badań, w których uczestniczyły i uzyskały znakomity wynik. Wszystkie wymienione badania dostępne są do wglądu na naszej stronie.

pozycjaFIRMAwynik w %ZAKRES BADANIA
1Indesit86,9Serwis posprzedażowy
2Beko84,5Serwis posprzedażowy  
3LINK483,8Ubezpieczenia samochodowe
4Samsung83,4Serwis posprzedażowy  
5Aviva82,3Ubezpieczenia samochodowe
6InPost82,1Firmy kurierskie
7Orlen82,0Sklepy na stacjach paliw
7Opony Express82,0Sieci warsztatów oponiarskich
7Warta82,0Ubezpieczenia samochodowe
10Bosch Car Service81,8Sieci warsztatów samochodowych
11PZU81,5Ubezpieczenia samochodowe
12Generali81,4Ubezpieczenia samochodowe
13Shell80,9Sklepy na stacjach paliw
14Perfect Service80,6Sieci warsztatów samochodowych
15BP80,3Sklepy na stacjach paliw
15Premio80,3Sieci warsztatów oponiarskich
17Partner Opony Polska 80,1Sieci warsztatów oponiarskich
Firmy wyróżnione za najlepszą obsługę klienta w ciągu 2021 roku