Serwis posprzedażowy AGD i RTV w opinii klientów

Serwis posprzedażowy AGD i RTV w opinii klientów

Przy zakupie jakiegokolwiek produktu decydujące są zwykle jego specyfikacje i cena – ale jak silna jest wybrana marka, gdy nowy lub trochę starszy produkt sprawia kłopoty? Jeśli masz awarię lub pytanie dotyczące użytkowania czy ustawień sprzętu, na pewno możesz najpierw zajrzeć na stronę internetową producenta. Wiele firm oferuje obszerny obszar wsparcia, w którym można szybko i przejrzyście znaleźć wspólne rozwiązania wielu standardowych pytań. Posiadają one również często moderowane forum użytkowników, gdzie bardziej złożone problemy mogą być omawiane z personelem pomocniczym lub innymi użytkownikami.

Zakres badania

PIBJA sprawdził, którzy producenci oferują najlepsze i najbardziej kompetentne wsparcie na swoich stronach internetowych i przez telefon, jak wygląda proces i czas ewentualnej naprawy, którym producentom mogą zaufać użytkownicy. Pod lupę wzięliśmy znanych producentów sprzętu AGD i RTV.

Łącznie w testach wzięło udział ponad dwudziestu znanych producentów, z których do szczegółowej analizy wybraliśmy jedenastu najbardziej bliskich naszym ankieterom:

  • Amica
  • Beko
  • Bosch
  • Electrolux
  • Indesit
  • LG
  • Panasonic
  • Philips
  • Sony
  • Whirlpool.

Zapytaliśmy ankietowanych, czy na infolinii lub stronie internetowej producenta otrzymali wyczerpujące informacje o interesującym ich produkcie, czy łatwo jest uzyskać informację o punktach serwisowych danej marki, czy przed ewentualnym zleceniem naprawy zostali wyczerpująco poinformowani o jej zakresie czy kosztach. Co do samej naprawy, zapytaliśmy o czas jej realizaji, fachowe wykonanie oraz ewentualny koszt.

Wyniki badania

W kwalifikacji ogólnej najwyższą pozycję obejmuje Samsung, zaraz za nim Beko, a następnie Bosch, Sony oraz Indesit. Samsung jest producentem, którego użytkownicy najczęściej deklarują zaufanie i gotowość dalszego użytkowania i który oferuje najsprawniejszą naprawę. Jeśli chodzi o koszt naprawy, użytkownicy wyżej ocenili firmę Beko. Natomiast w kwestii informacji o produktach najlepszym producentem okazał się Indesit.

Wyniki w poszczególnych kategoriach testu

Poniżej zamieszczamy wyniki poszczególnych kategorii badania. Pokazano 3 najlepszych dostawców w każdej kategorii.
W kategorii "Zadowolenie z naprawy" pod uwagę wzięto jej czas oraz fachowe wykonanie.
W kategori "Informacje o produktach" podsumowaliśmy dostępność informacji o produktach na stronie internetowej producenta oraz poprzez infolinię.

Informacje o produktach

  Firma Wynik Info
1 Indesit 84,1 % 1. miejsce
2 Bosch 83,7 % Top 3
3 Samsung 83,7 % Top 3

Efektywność naprawy

  Firma Wynik Info
1 Samsung 85,7 % 1. miejsce
2 Indesit 84,4 % Top 3
3 Beko 84,4 % Top 3

Koszt naprawy

  Firma Wynik Info
1 Beko 84,9 % 1. miejsce
2 Samsung 83,2 % Top 3
3 Indesit 82,1 % Top 3

Zadowolenie klienta

  Firma Wynik Info
1 Samsung 85,4 % 1. miejsce
2 Sony 84,5 % Top 3
3 Beko 83,6 % Top 3