Wrocławskie centra handlowe w opinii klientów
Historyczna stolica Śląska jest prężnie rozwijającym się miastem i nie pozostaje w tyle w porównianiu z innymi europejskimi metropoliami podobnej wielkości. W lutym tego roku Wrocław został sklasyfikowany na 1. miejscu w raporcie „Globalne Miasta Przyszłości 2021/2022” w kategorii średnich i małych miast świata. W roku 2016 był Europejską Stolicą Kultury a od 2019 jest Miastem Literatury UNESCO.
W tak ciekawym i nowoczesnym mieście zakupy to już nie tylko konieczność, ale także forma rozrywki i miła forma spędzania czasu. Mieszkańcy szukają miejsc, które odpowiadają ich oczekiwaniom, są łatwo dostępne, czyste, przyjazne czy po prostu ładne. Decydujący o wyborze jest czędto fakt, iż w centrach handlowych w jednym miejscu znajdujemy sklepy z ubraniami, bielizną, butami, artykułami do domu, sportowymi, dziecięcymi, spożywczymi, z kosmetykami i inne. Galerie prześcigają się w próbach zdobywania serc klientów, organizują promocje, wydarzenia, oferują coraz ciekawsze place zabaw dla dzieci, tworzą przyjemną atmosferę poprzez dekoracje czy muzykę.
Poski Instytut Badań Jakości przebadał, co klienci myślą na temat wrocławskich centrów handlowych. Wyselekcjonowaliśmy najcześciej odwiedzane przez naszych ankieterów galerie i poddaliśmy je dokładnej analizie. W badaniu udział wzięło 1000 osób, które wypowiedziały się na temat następujących miejsc:
- Aleja Bielany
- Arkady Wrocławskie
- Galeria Dominikańska
- Korona
- Magnolia Park
- Pasaż Grunwaldzki
- Renoma
- Wroclavia
- Wroclaw Fashion Outlet.
Badanie objęło 24 pytania mające na celu wydobycie dokładniejszych informacji o zadowoleniu klienta. Podzieliliśmy je również na kategorie. Zapytaliśmy o warunki dojazdu i możliwości parkowania, wybór sklepów z poszczególnych branż, czystość, łatwość orientacji, dostępność Wi-Fi, promocje i eventy czy stronę internetową danego centrum.
Ulubione centra handlowe
Najwyższy wynik ogółem zdobyły galerie: Magnolia Park, Pasaż Grunwaldzki i Arkady Wrocławskie. Ciekawym jest, iż opinie kobiet i mężczyzn trochę się od siebie różnią. Mogłoby to wskazywać na odmienną percepcję lub oczekiwania wsród osób należących do konkretnej płci. Mężczyźni okazali tu się bardziej krytyczni. Ogółem średnia ocena wyniosła dla wszystkich 8,1 na maksymalnie 10 punktów. W tabeli po prawej stronie prezentujemy centra handlowe, których ogólny wynik przekroczył 80 % możliwych punktów.
Powyżej wymienione centra zostały docenione za nowoczesny design, łatwy dojazd, ofertę sklepów z różnym asortymentem, przejrzystą stronę internetową, sprawnie działające Wi-Fi czy przyjemną atmosferę. Podajemy również wyniki dla poszczególnych kategorii badania, by przedstawić najsilniejsze strony konkretnych galerii.
Obliczyliśmy także dla każdego centrum wskaźnik NPS (Net Promoter Score). Jest on wskaźnikiem rekomendacji netto i przedstawia stan lojalności klientów względem firmy lub marki. Bazuje on na liczbie promotorów względem krytyków. Im wyższy NPS, tym znaczniejsza jest grupa promotorów, czyli osób, które z dużym proawdopodobieństwem polecą firmę znajomym. NPS jest również jedną z najskuteczniejszych metod do badania customer experience. Najwyże wartości tego wskaźnika w naszym badaniu uzyskały Magnolia Park (58 %), Pasaż Grunwaldzki (49 %) i Korona (40 %).
Wyniki w poszczególnych kategoriach testu
Poniżej zamieszczamy wyniki poszczególnych kategorii badania. Przedstawiamy 3 najlepsze centra dla każdej kategorii.
W kategorii Sklepy wzięliśmy pod uwagę zadowolenie klientów ze sklepów ubraniami, bielizną, obuwiem, z artykułami sportowymi, dziecięcymi, dla domu, spożywczymi i z działu zdrowie & uroda.
W innych kategoriach uwzględniono na przykład czystość centrum i jego toalet, dostępność miejsc parkingowych, sprawnie działające Wi-Fi czy innowacyjne rozwiązania.
Podajemy także wynik dla lojalności klientów i ich chęci polecenia wśród znajomych.
Sklepy
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Magnolia Park | 87,1 % | 1. miejsce |
2 | Pasaż Grunwaldzki | 83,9 % | Top 3 |
3 | Arkady Wrocławskie | 80,9 % | Top 3 |
Czystość
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Magnolia Park | 88,5 % | 1. miejsce |
2 | Pasaż Grunwaldzki | 85,4 % | Top 3 |
3 | Korona | 82,1 % | Top 3 |
Dojazd
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Magnolia Park | 87,1 % | 1. miejsce |
2 | Pasaż Grunwaldzki | 84,3 % | Top 3 |
3 | Galeria Dominikańska | 82,8 % | Top 3 |
Innowacyjność
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Magnolia Park | 87,2 % | 1. miejsce |
2 | Pasaż Grunwaldzki | 83,4 % | Top 3 |
3 | Korona | 80,8 % | Top 3 |
Atmosfera
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Magnolia Park | 86,9 % | 1. miejsce |
2 | Pasaż Grunwaldzki | 83,9 % | Top 3 |
3 | Wroclavia | 82,8 % | Top 3 |
Chęć polecenia
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Magnolia Park | 88,3 % | 1. miejsce |
2 | Pasaż Grunwaldzki | 85,6 % | Top 3 |
3 | Wroclavia | 83,3 % | Top 3 |