Najlepsze ubezpieczenia na życie

Najlepsze ubezpieczenia na życie

Zabezpieczenie własnej przyszłości to ważny krok w życiu każdego z nas. Odpowiednio dobrana polisa może pomóc nam w wielu trudnych sytuacjach. Warto wcześniej poinformować się, jakie możliwości oferuje nam rynek ubezpieczeniowy, by wybrać najlepsze dla nas rozwiązanie. Ubezpieczenie na życie może być zawarte nawet na okres 30 lat. Co zrobić, by w tym czasie nie stracić go z oka i mieć kontrolę nad zbieranymi środkami? Informacje podawane przez ubezpieczyciela powinny być przede wszystkim rzetelne i zrozumiałe. Skąd mieć pewność, że tak właśnie będzie?

Założenia badania

Polski Instytut Badań Jakości tym razem postanowił sprawdzić, co uważają klienci na temat towarzystw ubezpieczeniowych oferujących polisy na życie. W teście uwzględniono 10 towarzystw. Zapytano, czy łatwo jest uzyskać obszerne informacje na temat ich produktów ubezpieczeniowych, czy zasady i warunki ubezpieczenia są jasno wyjaśnione, czy klienci otrzymali fachową poradę przed podjęciem decyzji i czy wybierając konkretne ubezpieczenie czują się dobrze chronieni. Inne pytania dotyczyły obsługi klienta, łatwości nawiązania kontaktu, uprzejmości i kompetencji pracowników, zrozumiałej i regularnej komunikacji firmy, warunków finansowych. Na koniec zweryfikowano chęć polecenia ubezpieczyciela znajomym.

Badanie PIBJA zostało zrealizowane w okresie listopad – grudzień 2021 roku. Udział w nim wzięły następujące towarzystwa ubezpieczeniowe:

  • Allianz
  • Aviva
  • Generali
  • InterRisk
  • Compensa
  • PZU
  • ERGO Hestia
  • Nationale-Nederlanden
  • Uniqua
  • Warta

Otrzymane rezultaty

Po podliczeniu głosów wyłoniliśmy czołówkę firm ubezpieczeniowych oferujących polisy mieszkaniowe. Znalazły się w niej Warta, Aviva i Generali. Istniejąca już od 100 lat Warta jest starsza i bardzo znana wśród Polaków, Aviva działa w Polsce dopiero od 30 lat. Co prawda, z końcem listopada tego roku Aviva została ostatecznie przejęta przez Allianz. Sprawiło to, że Allianz stał się piątym co do wielkości ubezpieczycielem na polskim rynku. Jednak przez jakiś czas Aviva będzie jeszcze działała w dotychczasowej formie i pod tą samą nazwą. Natomiast Generali, należące do Grupy Generali o ponad 190-letniej tradycji, w Polsce obecne jest od 1998 roku.

W kategorii Obsługa klienta w pierwszej trójce pojawiają się te same przedsiębiorstwa, podobnie w kategoriach Warunki i ceny oraz Komunikacja. Oznacza to, ze towarzystwa te w najwyśzym stopniu spełniają oczekiwania klientów właśnie w tym zakresie. Na pytanie „czy przy wyborze tego ubezpieczenia czujesz się dobrze chroniony?” z najwyższą oceną odpowiedzieli klienci PZU, towarzystwa z ponad 200-letnią tradycją. Jednak Ci sami okazali się mniej zadowoleni z informacji na temat statusu swojego ubezpieczenia.

Wyniki w poszczególnych kategoriach testu

Poniżej zamieszczamy wyniki poszczególnych kategorii badania. Przedstawiamy trzy najlepsze towarzystwa w każdej kategorii.
W kategorii "Obsługa klienta" uwzględniliśmy kwestie uprzejmości i kompetencji pracowników, łatwość kontaktu oraz otrzymaną fachową poradę.
Kategoria "Warunki i ceny" obejmuje oczywiście subiektywne odczucie klientów co do jasności wyjaśnienia warunków, warunków finansowych oraz ochrony.
Trzecia kategoria wyraża, na ile komunikacja firmy jest przyjazna dla konsumenta i łatwa do zrozumienia oraz czy czuje on się on regularnie informowany o statusie swojego ubezpieczenia.

Obsługa klienta

  Firma Wynik Info
1 Warta 73,5 % Najlepsza obsługa klienta
2 Generali 73,4 % Znakomita obsługa klienta
3 Aviva 73,2 % Znakomita obsługa klienta

Warunki i ceny

  Firma Wynik Info
1 Warta 73,0 % Uczciwy ubezpieczyciel
2 Generali 72,4 % Uczciwy ubezpieczyciel
3 Aviva 72,3 % Uczciwy ubezpieczyciel

Komunikacja

  Firma Wynik Info
1 Aviva 73,3 % Nabardziej przejrzysta komunikacja
2 Warta 72,1 % Znakomita komunikacja
3 Generali 72,0 % Znakomita komunikacja