Zadowolenie klientów z polskich firm farmaceutycznych: która najbardziej przekonuje?

W Polsce działa duża liczba firm farmaceutycznych. Często są one producentami kontraktowymi, ale coraz częściej polskie firmy farmaceutyczne oferują własne produkty i tworzą własne marki na rynku. W ostatnich latach zagraniczni producenci i marki napotykają na coraz większą liczbę lokalnych polskich konkurentów.
Ważne jest, aby te polskie marki zdobyły większy udział w rynku i stały się bardziej znane wśród polskich konsumentów. PIBJA zbadała obecnie najbardziej zaufane polskie firmy farmaceutyczne oferujące leki i suplementy bez recepty. Przeanalizowano 41 polskich firm, aby poznać ich mocne i słabe strony.
Kompleksowy projekt badawczy
Zebraliśmy ponad 20.000 recenzji dotyczących polskich producentów oferujących leki dostępne bez recepty (OTC) oraz suplementy diety. Każda recenzja zawierała opinie do pięciu głównych kryteriów z zakresu doświadczenia klienta:
- Zachowanie zorientowane na potrzeby klienta
- Stosunek jakości do ceny
- Postrzegana jakość
- Innowacyjność
- Wiarygodność.
Skuteczność produktów nie była częścią analizy, ponieważ do przeprowadzenia dokładnego badania potrzebne są testy i badania kliniczne.
Dzięki zebraniu informacji na temat płci, wieku oraz dochodów, wyniki dają bardzo szczegółowy wgląd w rozpoznawalność i postrzeganie marki w ujęciu ogólnym oraz w bardziej szczegółowych grupach konsumenckich.
Szczegółowe rozważania wskazują krajowych liderów i ukrytych mistrzów
Ogólnie rzecz biorąc, niektóre wybrane produkty farmaceutyczne uzyskują bardzo dobre wyniki i dominują w świadomości dużej liczby grup konsumenckich. Herbapol Poznań, Herbapol Wrocław i Polpharma to polskie marki, które tworzą własną grupę, będąc powszechnie uznawanymi za liderów rynku.
Za tą grupą plasują się Hasco, Adamed i Olimp, które są bezpośrednimi rywalami pierwszej trójki, a tuż za nimi plasują się Natur Produkt Zdrovit, Biofarm, Alfofarm, Polski Lek i USP Zdrowie.
Patrząc na grupę starszych konsumentów w wieku 60 lat i więcej, ranking jest odmienny. Natur Produkt Zdrovit zajmuje trzecie miejsce, przed Polpharmą. W grupie bardzo młodych konsumentów w wieku do 20 lat USP Zdrowie zajmuje trzecie miejsce, a Biofarm czwarte. Jest to sygnał o potencjalnych zmianach w przyszłości dotyczących postrzegania polskich firm farmaceutycznych.
Wyniki w poszczególnych kategoriach testu
Zadowolenie starszych klientów
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Herbapol Poznań | 84% | Najwyższa satysfakcja |
2 | Herbapol Wrocław | 83% | Top 3 |
3 | Natur Produkt Zdrovit | 83% | Top 3 |
4 | Polpharma | 82% |
Zadowolenie młodych klientów
Firma | Wynik | Info | |
---|---|---|---|
1 | Herbapol Poznań | 78% | Najwyższa satysfakcja |
2 | Herbapol Wrocław | 77% | Top 3 |
3 | USP Zdrowie | 75% | Pretendent do czołówki |
4 | Biofarm | 74% | Pretendent do czołówki |